Alla inlägg den 10 december 2007

Av Kicki Viklund - 10 december 2007 10:30

R*E*S*P*E*C*T - find out what it means to me...


Det finns ingenting som jag ogillar mer än respektlösa människor. Det kan handla om nästan vad som helst, men man måste ha respekt. Man kan tycka olika, göra olika - det är inte att man ska tycka samma eller nåt i den stilen - tänk till nu, respekt handlar om att alla ska få vara som man vill, men inte få andra att må dåligt av medvetet beteende.


Så, för att förklara. Jag gillar inte att folk behandlar andra illa. Och så är det i detta fall. Både direkt och indirekt. Och då försvarar jag dem som råkar illa ut. Det spelar ingen roll om det är medvetet handlande eller inte, man får fan i mig använda hjärnan ibland.


För att göra saken enkel - ett råd till alla som inte vet vad dem ska ta sig till - det handlar ofta om feghet. Att inte våga.  Att snacka och göra en massa - som ibland betyder nåt, ibland inte, men inget händer. Det skapar alltid problem. 


Jag är ofta den ENDA som säger det som är sant. Jag kan bara inte låta bli, jag måste säga vad jag tycker. Och nu sa jag det - och som vanligt ska det bli ett jääääävla liv. Det är aldrig kul, inte den här gången heller. Jag hatar mig själv för att jag inte kan sluta lägga mig i när saker och ting håller på att spåra ur.


MEN -  min inblandning är nu officiellt över, orkar inte med sånt här.


Så, nu slutar jag att lägga mig i bäbisproblem. Jag är över 30 år och har sett detta förut. Och faktum är, jag orkar inte.




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken dag är veckans bästa ?
 Måndag
 Tisdag
 Onsdag
 Torsdag
 Fredag
 Lördag
 Söndag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards