Alla inlägg den 20 december 2007

Av Kicki Viklund - 20 december 2007 15:29

Jag har brett ut en massa viktiga dokument på bordet, kalendern är öppen, mobilen ringer. Jag skriver som en besatt och ser bekymrad ut.

De som går förbi mitt kontor tror..."ojoj, vad hon är flitig och jobbar hårt". Jag låtsas läsa, tänka, klura. Jag är bra på det normalt sett, så ingen är förvånad. En av fördelarna med akrylnaglar är också att det liksom knattrar när man skriver, så att det liksom låter. Då får man känslan av att man jobbar ännu mer.


Egentligen surfar jag på Tradera, läser bloggar, och ser om jag kan lägga bud på nåt Attlingsmycke som jag inte har råd med. Skit på er, lättlurade suckers.


Eller ja, det varju inte riktigt hela sanningen. Min Kurt Olsson hjärna har gjort det som följer som bild.... och jag blev faktiskt klar med nåt jag hållit på med i flera dagar. Detta beskriver hela rapporteringen som ska göras för 2007. Tjohej.



Av Kicki Viklund - 20 december 2007 09:04

Om man inte har nåt argument att komma med, t.ex när man var liten, så sa man " - men du då ?"... eller.. men "jag har ialla fall starkare pappa än du" eller nåt annat precis irrelevant för sakfrågan. Det är inget mer med det, ingen bryr sig, och det där stannar för dem flesta i barnstadiet.


När man sedan kom upp i tonåren, fortfarande oerhört banalt och pubertalt, sa man " men hon är ju tjock", eller " men hon har ju så mycket finnar".. Helt oerhört korkat, dumt och typiskt barn. Att ta till nåt som inte har NÅT med saken att göra.


Sedan blir man vuxen och inser att argumentationstekniken för vissa inte har gått ett enda steg framåt. Österrikes tränare för det alpina damlaget, "Anja är tjock och väger 20 kg mer än de andra tjejerna, alltså är hon en bebis"... 


Ett smart drag  när man vill lyckas med nåt är att imitera nån som gör nåt bra. T.ex - om du vill bli rik och nån annan gått en utbildning som gett den personen ett jobb som man fått bra betalt - då går man nåt liknande. Om någon har en bra åsikt som du tycker är bra, då kan man ta den till sig. Om någon blir jäkligt bra på nåt, kan man inspireras att bli bra på samma sätt.


Jaha. Nu ska vi fundera på det. Anja vinner. Hans lag vinner inte. Om de två högsta på pallen är tyngre än de andra, och hela tiden vinner - mitt lag vinner inte. Vad säger jag då ? Ja, det ska vi ta till oss och analysera. Eller... "nä, du är ju tjock"... ööööööööhhhhhhh ????



Anja - hon vinner, är kaxig och har ett gott självförtroende, och en rejäl rumpa och ben. Vad är det för fel med det ? Knappast nåt. Det verkar ju snarare fungera. Inte fungera för att ta sig i några jvl stuprör från Acne, men för att åka skidor så det dundrar.


Så,  håll käften jävla tränarjävel. Snacka om att va på intelligensnivå minus. Blä.


Av Kicki Viklund - 20 december 2007 08:46

http://www.vk.se/Article.jsp?article=157816



Å som jag väntade, och väntade...inte kom det under de 13 år som jag bodde där....



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken dag är veckans bästa ?
 Måndag
 Tisdag
 Onsdag
 Torsdag
 Fredag
 Lördag
 Söndag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards